Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

OMT między Chwaszczynem i Żukowem zbliża się do finału

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Autor:

ep.

Data publikacji:
28-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
28-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

Prace na odcinku Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta pomiędzy Chwaszczynem i Żukowem osiągnęły 80 proc. zaawansowania. Inwestycja realizowana przez Budimex wchodzi w etap prac wykończeniowych.

Fragment Chwaszczyno – Żukowo to jeden z dwóch odcinków Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Liczy 16,3 km. W ramach kontraktu powstaje dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku wraz z rezerwą pod trzeci pas. Do wybudowania są także węzły Miszewo oraz Chwaszczyno, obwód drogowy Miszewo, a także 28 obiektów inżynieryjnych. Do wybudowania jest także 15,5 km dróg serwisowych i dojazdowych Za wykonanie tego odcinka odpowiada Budimex.

Jak przekazał wykonawca, do zrealizowano już wszystkie konstrukcje nośne obiektów inżynieryjnych, a obecnie prace koncentrują się na układaniu warstw konstrukcji nawierzchni z mieszanek mineralno-asfaltowych. Przewidywany termin zakończenia inwestycji to kwiecień 2025 r.

– Nasze wieloletnie doświadczenie i profesjonalny zespół, pozwalają nam trzymać się założonych terminów budowy. Realizujemy kontrakt zgodnie z założeniami. To strategiczna inwestycja kierowana nie tylko do mieszkańców Pomorza, ale również turystów, którzy licznie odwiedzają Trójmiasto i spędzają tam swoje urlopy – mówi Przemysław Czaja, dyrektor kontraktu w Budimex.

Prace na tym odcinku wchodzą w fazę wykończeniową. Wykonawca zgromadził wszystkie potrzebne materiały, w tym zbrojenia do montażu ekranów dźwiękochłonnych. Wykonywany jest system odwodnienia ciągu głównego drogi wraz z wylotami odprowadzającymi wodę opadową.

W fazę końcową weszły też roboty ziemne. Gotowe są już także konstrukcje nośne wszystkich obiektów inżynierskich. Jak wyliczono, łącznie na tym odcinku wbudowano już blisko 43 tys. m3 betonu. Wykonano także ponad 3 mln m3 robót ziemnych oraz 230 tys. m3 wymian gruntów.

Drugi odcinek OMT to fragment od węzła Żukowo (z węzłem) do węzła Gdańsk Południe. Za jego wykonanie odpowiada konsorcjum Mirbudu i Kobylarni. W tym przypadku zaawansowanie na dwóch pododcinkach przekroczyło 40 proc., natomiast na trzecim wynosi 17 proc. Z uwagi na wydłużone procedury administracyjne, termin realizacji tej części OMT został wydłużony do września 2025 r.


Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5